Moët & Chandon Impérial kröner sitt 150-årsjubileum med ny box i vinterskrud Inför de kommande jul- och nyårshelgerna lanseras Moët & Chandon Impérial i en ny box, designad för att markera Moët & Chandons Impérials 150-årsjubileum i en jul och nyårsskrud. 2019 firar Moët Impéral sitt 150 år med pompa och ståt och under året har flaskan en jubileumsdesign. Inför jul och nyårsfirandet, med lansering 15 oktober, kommer flaskan i en vacker vinterskrud med en skimrande guldetikett och en textur likt bladguld. Den nya logotypen lyfter "I" i "Impérial" och skapar en ny symbol för att visa den omåttliga stolthet som champagnehuset känner för denna milstolpe i Moët & Chandons historia. Moët Impérial, ursprungligen med namnet "Brut Impérial" såg dagens ljus för första gången 1869 när champagnehuset Moët & Chandon ville ta fram en torr champagne för att möta den allt större efterfrågan på torr champagne, ett trendbrott bland de annars sötvinsorienterade konsumenterna på den tiden. Man döpte champagnen till Impérial efter Napoléon Bonaparte som hade goda relationer till champagnehuset och Jean-Remy Moët, sonson till champagnehusets grundare. Lanseringen av Impérial markerade 100-årsjubileet av Napoléons födelse. Moët Impérials 150-årsjubileumsflaska är fylld av champagnehusets signaturchampagne som definieras av en lätt fruktig, förförisk smak med en elegant mognad, något som är karaktäristiskt för Moët & Chandon. Dess sammansättning är framtagen för att reflektera regionen Champagne och dess rikedom och mångfald av vinodlingslägen. En dominans av Pinot Noir accompanjerad av fylligheten i Meunier och som tillsammans förstärks av friskheten i Chardonnay. Till 150-årsjubileumet har en speciell signaturcocktail tagits fram, "Impérial 1869" - en frisk drink som lyfter generositeten i Moët Impérial med en touch av citrus och agave, som dekoreras med en kvist brudslöja som för tankarna till den rikliga och samtidigt delikata naturen som Moët Impérial har sitt ursprung. |